brandsReklamannonser
Level
 
Kundvagn
0 produkter
 
brandsKampanjer
resident evil


chuchurocket


x com


worms


diablo


Fallout
 

F.A.Q.


Här får du svar på de vanligaste frågorna

Om du inte hittar det svar du söker, skicka då ett mail till oss: info@gamingground.se. Supportrelaterade frågor skickar ni till support@gamingground.se.

01. Hur gör jag för att registrera mig?
Svar: Klicka på knappen "registrera" uppe i högra hörnet på sidan och följ anvisningarna.

02. Hur loggar man in?
Svar: Klicka på knappen "logga in" uppe i högra hörnet på sidan och skriv därefter in din e-mailadress som loginnamn och ditt lösenord.

03. Kan jag ändra några inställningar på min sida?
Svar: Javisst kan du det. Klicka på "din sida" när du loggat in så kan du ändra dina personliga uppgifter.

04. Hur betalar man en order hos Gaming Ground?
Svar: Det är enkelt att betala en order hos Gaming Ground. Du har 3 st alternativ.  Internetbanken (Swedbank & Handelsbanken), direktbetalning med betalkort (VISA t ex) eller betalning med postförskott. Med det sistnämnda alternativet  så tillkommer en postavgift på 65 kr. Detta är en avgift som Posten tar ut av oss för att vi ska kunna tillhandahålla den tjänsten (Det är alltså inte vi som tar ut 65kr extra). Väljer du postförskott så betalar du när du hämtar ut din beställning.

05. Vad gör jag om jag har slarvat bort/glömt bort mitt lösenord och användarnamn?
Svar: Ingen fara. Allt du behöver göra är att gå in på http://www.gamingground.se/index.php?route=account/forgotten

och fylla i din e-mailadress så skickar vi ett nytt lösenord till dig. Vill du sedan ändra det slumpade lösenordet så går du in på "din sida" och ändrar det under fliken inställningar.

06. När jag förhandsbokar ett spel hos Gaming Ground, får jag då spelet på releasedagen?
Svar: Vi på Gaming Ground kommer givetvis att göra allt vi kan för att du ska få ditt spel på releasedagen. Men oförutsedda hinder kan naturligtvis uppstå, till exempel att leverantören inte har lyckats få iväg spelen i tid. Det är alltid beklagligt när sådant händer men är svårt för oss att påverka. Bortsett från dessa oförutsedda händelser kommer du att få ditt spel till releasedagen, det garanterar vi.

07. Spelets/produktens releasedatum – när släpps spelet/produkten?
Svar: Alla våra kommande produkters releasedatum är preliminära och kan komma att ändras. När nytt, bekräftat releasedatum på en produkt inkommer från antingen leverantör eller tillverkare ändras datumet även på vår sida. Det datum som står på produktsidan är det senaste inkomna.

08. Hur tar jag reda på vad en vara kostar, om den finns på lager och när ni får in den?
Svar: All information om våra produkter hittar du på vår produktsida. Står det att produkten finns i lager, så finns produkten i lager. Om det inte gör det och produkten inte heller finns hos någon av våra leverantörer (och inget är indikerat om att en ny leverans är på ingång) vet vi inte när produkten åter kommer att finnas i lager igen.

09. Kan ett pris eller datum komma att ändras?
Svar: Pris och datum på kommande produkter är preliminära och kan komma att ändras. Detta beror på att leverantörerna ibland kan behöva ändra ett pris, vilket gör att vi måste anpassa oss efter det nya priset. Detta behöver inte alltid betyda ett högre pris, utan lik väl kan det handla om en prissänkning.

10. Om det står i produkttexten att spelet inte stödjer Windows XP, kommer det att fungera ändå?
Svar: För det mesta, ja. Spelet brukar fungera bra i Win XP trots att det står att det inte kommer att göra det. I många fall finns det dessutom patchar till spelen som fixar till XP-kompatibiliteten. Vi kan tyvärr inte upphäva köpet om det mot förmodan inte skulle fungera för dig. Ett tips är att kolla med kompisar eller olika spelcommunities och ta reda på om spelet ifråga är XP-kompatibelt innan du köper spelet. Det går även bra att maila oss och fråga på info@gamingground.se så hjälper vi dig så gott som vi kan.

11. Går det bra att avbeställa en order?
Svar: Det är inga som helst problem att avbeställa en order så länge produkten inte har statusen "under behandling" (Processing) eller redan har skickats iväg. Det går givetvis att avboka endå, men då tillkommer en administrativ avgift (för eventuella tull, post avgifter osv).  Vi behandlar nya orders inom 1-2 dagar, så om du ångrar en beställning så måste du så fort som möjligt kontakta oss och avboka din order. Ju snabbare du gör det, desto större chans att du hinner avbryta beställningen. Tänk därför noggrant igenom innan du lägger din order så att det inte blir några missförstånd. Vill du avbeställa en order så får du/ni maila oss på  info@gamingground.se eller ring oss på 073-5218207. Glöm inte heller att uppge ditt namn, samt ordernr i mailet.

12. Vad är maxgränsen för hur länge mina produkter kommer att ligga kvar på posten?
Svar: I dagsläget 14, 21 eller 30 dagar beroende på om det är brevpostförskott, företagspaket eller hempaket. Brevpostförskott brukar ligga runt fyra veckor innan produkten/produkterna returneras. Företagspaket eller hempaket brukar ligga i två veckor innan de returneras.

13. Vad är fraktkostnaden för mina beställningar?
Svar: Vi har alltid fri frakt på alla produkter! Gäller endast beställningar inom Sverige.

14. Går det att hålla en order hos er och få den skickad vid en tidpunkt som passar mig bättre, till exempel löning?
Svar: Det är dessvärre inget som är aktuellt i dagsläget. Främst av det skälet att vi har ett helautomatiserat betalsystem där en order måste betalas direkt. Om ingen betalning genomförs så reserveras inte produkterna för dig utan återgår till shopens lagersystem och blir då tillgängliga för andra kunder.

15. Jag har inte fått något svar på mitt mail jag skickade till er, varför?
Svar: Vi på Gaming Ground svarar alltid på alla våra inkomna mail. Det svarsmail du skickat skickas till den mailadress som du själv angivit. Om du inte fått ett svar på ditt mail så kan du ha angivit fel mailadress. Kolla även så att din e-postleverantör inte markerar våra orderbekräftelser/mailsvar som skräppost.

16. Finns det några storlekstabeller för de kläder som säljs på hemsidan?
Svar: Det kan vi dessvärre inte erbjuda då vi arbetar med så otroligt många olika textilföretag/leverantörer från i stort sett hela världen. Vi kommer däremot att skriva på varje klädesplagg vilken storlek det är eller motsvarar i svenska/EU mått. Det är i regel vuxenstorlekar på alla våra kläder.

17. Kan man returnera kläder om storleken inte är rätt?
Svar: Det är inget som vi kan erbjuda eftersom i stort sett alla våra kläder är inplastade och har plomberingar.

18. Kan Gaming Ground sponsra LAN/klaner?
Svar: I dagsläget sponsrar vi inte LAN och klaner pga av resurs- och tidsbrist, men det kan komma att bli aktuellt i framtiden.

19. Jag fick ingen pappersmanual till spelet jag beställde, varför?
Svar: Det kan ibland vara så att manualen endast kommer med på CD:n eller DVD:n. Det gäller främst budget/classicutgåvor.

20. Om jag söker ett spel som ni inte har, kan ni då hjälpa mig att hitta det?
Svar: Vi lovar att hjälpa till så gott vi kan. Vi har ett stort kontaktnät och kan ta hem de flesta spel som är släppta, både nytt och retro. Skicka din förfrågan till wantedgames@gamingground.se så återkommer vi med svar så snabbt vi kan.

21. Produkten/spelet jag köpt krånglar - vad ska jag göra?
Svar: Det allra bästa du kan göra är att maila utgivaren, eftersom de har bäst kunskap och kunnande om sina egna produkter, vad som gäller vid returer och liknande. Men skulle de inte kunna hjälpa dig med ditt ärende, så maila oss på info@gamingground.se så hjälper vi dig så gott vi kan.

22. Vad menas med att ett spel är "komplett"?
Svar: Ett komplett spel är ett spel som har originalförpackning och manual i behåll.

23. Är alla era spel nya och inplastade?
Svar: Ja, dom nyligen (eller ialla fall dom senaste 1-3åren) släppta spelen till dom nyare konsolerna  och PC är helt nya. Eftersom vi säljer både spel till dagens konsoler och spel till retrokonsoler så har vi valt att specificera skick noggrannare på begagnade spel och retro men inte på spelen till dagens konsoler (Står det inte i produkt texten att spelet är BEG så är spelet nytt). Så majoriteten av dom nyare (nyligen) släppta spelen till alla format. Är inplastade, med vissa undantagsfall (T.ex. Platinum, Best of, Best buy osv).

24. Vad innebär beställningsvara?
Svar: En produkt som har statusen "beställningsvara" är en produkt som inte finns hemma i lager. Om du vill beställa en sådan produkt så tar vi hem den på nytt på beställning från någon av våra leverantörer. Detta tar c:a 7-14 arbetsdagar. I vissa fall kan vi inte ta hem produkten på nytt, detta kan bero på att produkten är utgången i det ordinarie leverantörssortimentet. (att det ej går att beställa från leverantören längre). Detta gäller främst äldre spel och retrospel. Nyare spel är det nästan aldrig några svårigheter att beställa hem igen. Om vi inte kan ta hem produkten igen så blir du informerad via mejl om detta. Kom ihåg att alla beställningsvaror är bindande köp

25. Säljer ni tv-spel på internetauktioner?
Svar: Ja vi auktionerar ut tv-spel och spelrelaterade prylar på Tradera.com under namnet "Gaming Ground Sverige". För att hitta våra auktioner så klickar du på Traderalogon i väntermenyn på våran sida. Eller så kan du gå till Tradera.com och klicka på "detaljerad sökning" uppe i högra hörnet. Där väljer du sök på säljare och fyller i hela vårt användarnamn i rutan "Exakt alias". Läs först våra auktionsvillkor innan du börjar bjuda. Våran köpinformation hittar du här: http://www.tradera.com/trader/message_show.asp?id=2040343

26. Kan man handla spel av er någon annanstans, förutom i webshopen?
Svar: Ja vi åker även runt på mässor och tillställningar som passar våran verksamhet. T ex Dreamhack, Sci-Fi Mässan och Nostalgimässan. Så då är ni välkommna att handla våra produkter på plats och träffa oss personligen.

27. Vad innebär en "specialprodukt" ?
Svar: En "specialprodukt" är en produkt som vi kvalificerar som en produkt svår att ta hem igen, inom en rimlig tid. I vissa fall kan vi inte alls ta hem produkten igen, utan den finns bara i ett (1) exemplar. Det här gäller först och främst retroprodukter och samlarprylar. Nya spel finns det nästan alltid en återförsäljare utav av men inte retrospel. Vi kommer dock alltid att försöka ta hem fler exemplar av ovanliga produkter om vi ser att intresset är stort. Du kan alltid mejla din intresseförfrågan till oss på e-mail: wantedgames@gamingground.se

28. Vilka dagar skickar ni iväg paket?
Svar:  Vi skickar ut paket/varor på fredagar varje vecka.

Lista på supportnummer för tillverkare/utgivare:

Atari, Eidos, Infogrames, THQ och Konami
Tfn: 08-605 36 11 (telefontider 17.00-20.00)

Bergsala Nintendo (Nintendo produkter)
Tfn: 0300-72100 (telefontider 12.00-15.00)

Egmont Entertainment, Sony, Codemasters, Eidos, Square, TDK, Namco, Disney och SEGA
Tfn: 08-58782225 (telefontider 17.00-21.00)

Electronic Arts (EA-titlar)
Tfn: 08-54664570 (telefontider 13.00-17.00)

KE Media, Acclaim, Take2, PC Best Buy, Virgin, CDV, Rage, Rockstar, BBC och Disney
Tfn: 08-4455055 (telefontider 18.00-20.00)

Microsoft (allmäna frågor)
Tfn: 08-7520929 (telefontider 09.00-17.00)

Microsoft (enbart Xbox-support)
Tfn: 020-791133

Nordic Softsales (Mac-spel)
Tfn: 08-6362250 (10.00-16.00)

Nordisk Film (Sony titlar)
Tfn: 08-587 822 25 (telefontider vardagar 15–21 och helger 12–15)

Pan Vision, Activision, Vivendi, Konami, Sierra, Lucas Arts, THQ och Joytech
Tfn: 08-720 31 00 (telefontider Mån-Ons 10-19, Tors 12-21, Fre 10-19)

UbiSoft Sweden
Tfn: 08-7049690 (telefontider 09.00-16.30)
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Information om cookies
Enligt den nya lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till och ges möjlighet att vägra sådan användning.

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används av rent tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för användaren. Det finns två typer av cookies.

Cookies används till exempel för att tala om för besökaren vad som hänt på webbplatsen sedan denne besökte webbplatsen sist. Den här typen av cookies kan också användas för att föra statistik, spara användarnamn och lösenord till inloggning av tjänster. Lagringstiden för dessa cookies bestäms av webbplatsen.

Session cookies kan användas under den tid besökaren är aktiv på webbplatsen. Dessa cookies sparas bara temporärt i besökarens dators arbetsminne och tas automatiskt bort när besökaren stänger sin webbläsare. Ett vanligt användningsområde för den här typen av cookies är att hålla reda på temporära inställningar som språk, CSS, användarnamn/lösenord eller liknande. De kan också underlätta viss typ av navigering på webbplatsen.

Inställningarna (options) för cookies kan du justera i din webbläsare (t ex Internet Explorer eller Firefox). Vanliga missuppfattningar när det gäller cookies är att det är en sorts virus, att hemsidor med hjälp av cookies kan ta reda på personlig information från en dator eller att cookies är till för att kunna sända skräppost. Ingenting av detta är dock sant, cookies är bara data. Du kan med andra ord lugnt surfa vidare! :)

Fakta om cookies är hämtat från wikipedia.

Gaming Ground Sverige är ett registrerat företag som är godkänd för F-skatt. Gaming Ground äger alla
rättigheterna till namnet Gaming Ground och  all design knutet till Gaming Ground. Alla övriga logotyper
och företagsnamn på Gaming Grounds hemsida tillhör respektive ägare.© 2006-2012 Gaming Ground Sverige Handelsbolag - info@gamingground.se

 


 
gg_payments
prisjakt
pricerunner
cookies
Gaming Ground v1.2 © 2007-2016
feedback